Salam Bahagia Buat Semua.Mengumpul Barang Lama, Antik, Bonsai, Batu, dan Tunggul Kayu menjadi Hobi bagi kami sekeluarga. Semoga dapat berkongsi pandangan dan pengalaman kita bersama.

Sabtu, 27 Februari 2010

DULANG HIDANG ANTIK


PELITA NAGA ANTIK

PELITA MINYAK


Ini barang baru,aku beli kat pasa tani plus pasar lambak shah alam. cun jugak,RM8.00


Pelita amoi ni masih banyak jual kat kedai-kedai cina.
4 tahun dulu aku beli 10 biji .RM3.00 satu..zaman tuuu. La ni mungkin 5 atau 6 higit kot. Tapi aku nasihat kat hampa yang baru nak main pelita tu,  lebih baik beli kat kekawan kita. tak payah susah2 nak isi minyak keta...masa kita tebuang.. isi minyak la ni pun dah RM50.. makan RM30...Beli kat Lia kan senang. dia banyak himpun pelita.. betimbun.













DUIT SYILING



 











JAM LAMA..MASEH ELOK BERFUNGSI

Pengikut

Senarai Blog Saya

JOHNSON BROS 1913

JOHNSON BROS 1913
PINGGAN ANTIK ENGLAND

Pinggan Antik England 16" 1890

Pinggan Antik England 16" 1890

Pelita Antik Naga

Pelita Antik Naga
PELITA MINYAK

Mangkuk Holland 9" 1851 - 1858

Mangkuk  Holland 9" 1851 - 1858
Lukisan yg mencerminkan keislaman

Talifon Lama

Talifon Lama

Pelita Minyak

Pelita Minyak

Kacip Pinang Antik

Kacip Pinang Antik

Pelita Antik Jepun

Pelita Antik Jepun

Kipas Lama

Kipas Lama
Toshiba

Seterika Antik Ayam England

Seterika Antik Ayam England

Seterika Antik

Seterika Antik

Teko Tembaga Antik

Teko Tembaga Antik